درخواست ۴۴ هزار خرید خدمت سربازی در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی
جارستان: از زمان راه اندازی سرویس های اینترنتی سازمان در قالب طرح ۳۰۷۰ ، از تعداد کل ۶۶ هزار خرید سوابق خدمت سربازی ، ۴۴۵۷۸ مورد (۶۸ درصد) به صورت غیرحضوری انجام شده است. علی اکبر ربیع زاده افزود: اداره کل غرب تهران بزرگ بیشترین سهم خرید خدمت سربازی به صورت غیرحضوری (معادل ۸۱ درصد)
جارستان: از زمان راه اندازی سرویس های اینترنتی سازمان در قالب طرح ۳۰۷۰ ، از تعداد کل ۶۶ هزار خرید سوابق خدمت سربازی ، ۴۴۵۷۸ مورد (۶۸ درصد) به صورت غیرحضوری انجام شده است.
علی اکبر ربیع زاده افزود: اداره کل غرب تهران بزرگ بیشترین سهم خرید خدمت سربازی به صورت غیرحضوری (معادل ۸۱ درصد) و استان کرمانشاه کمترین سهم (معادل ۴۶ درصد) را در میان ادارات کل تامین اجتماعی سراسر کشور دارد.
وی ادامه داد: مقایسه سهم خدمات غیرحضوری و حضوری در دو مقطع زمانی بهمن ماه سال ۹۹ و کل دوره اجرای طرح ۳۰۷ در خصوص هدیه ازدواج ، کمک هزینه مراسم ترحیم ، خرید خدمت سربازی ، اخذ تعهد کارفرما حاکی از رشد روزافزون سهم پرداخت های غیرحضوری و استقبال از این طرح است بگونه ای که دربهمن ماه در خصوص هدیه ازدواج سهم ارائه خدمات غیرحضوری به ۸۵ درصد ، کمک هزینه مراسم ترحیم ۷۵درصد و خدمت اخذ تعهد کارفرما ۶۸/۵ درصد رسیده است.
ربیع زاده در ادامه به خدمت دیگر سازمان تامین اجتماعی در بستر اینترنت پرداخت و گفت: سامانه برخط تسهیلات قرض الحسنه مستمری بگیران این سازمان ، یکی از بزرگترین دستاوردهای مشترک فی مابین سازمان تامین اجتماعی و بانک رفاه کارگران در مسیر برخط است، به گونه ای که تمامی کنترل های لازم (صحت سنجی هویتی و بیمه ای، اعتبارسنجی پرداخت اقساط، بدهی، اقساط معوق، الزامات بانک مرکزی، تکراری بودن تسهیلات و … ) از لحظه شروع ثبت نام تا پرداخت، بصورت برخط صورت می پذیرد و پرونده تسهیلاتی افراد بصورت کاملا الکترونیکی و غیرحضوری تشکیل و رسیدگی می شود.
وی اظهارداشت: این سامانه که نتیجه همکاری معاونت فرهنگی و امور اجتماعی، مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات، بانک رفاه کارگران و کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان۹ بگیران سازمان (علی الخصوص در دوران پاندمی بیماری کرونا جهت حفظ سلامت افراد) و حذف مراجعات متعدد آنها به شعب بانک و تامین اجتماعی و همچنین سرعت بخشی در ارائه خدمات در راستای افزایش رضایت مخاطبان سازمان پیاده سازی و از آذر ماه سال جاری راه اندازی شده است و طی سه مرحله ثبت نام تسهیلات از طریق این سامانه، ۲۵۸ هزار تسهیلات به مستمری بگیران سازمان پرداخت شده است.
ربیع زاده گفت: از مهمترین مزایای راه اندازی این سامانه می توان به تشکیل پرونده بصورت کاملا الکترونیکی و غیر حضوری، عدم نیاز به ارائه مستندات فیزیکی در جریان تشکیل پرونده، انعقاد قرارداد فی مابین متقاضی تسهیلات و بانک رفاه بصورت غیر حضوری، صدور گواهی کسر از حقوق متقاضی تسهیلات بصورت الکترونیکی و برقراری ارتباط و تعامل زیرساختی با ارگان های مختلف جهت تبادل اطلاعات اشاره کرد.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تامین اجتماعی افزود: از دیگر اقداماتی که در راستای تحقق تامین اجتماعی دیجیتال انجام شده است، بارگزاری بیش از ۳۰ میلیون پرونده الکترونیک و پایلوت سامانه پذیرش اسناد بستری بیماران است. در حال حاضر با همکاری شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تامین، اسکن پرونده بیمه شدگان در شعب تامین اجتماعی استان تهران، البرز و شهرستان های استان تهران در موعد مقرر به اتمام رسیده است و درحال حاضر شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تامین علاوه بر همکاری در زمینه پشتیبانی از اقدامات قبلی و ساماندهی اطلاعات بارگزاری شده، در حال آموزش و انجام پروژه آرشیو در شعب کل کشور است.
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰